Rabu, 2 Jun 2010

Jangan Kutuk Israeli


Jangan kutuk Israel. Jangan kecam Israel pada apa sahaja perbuatannya, dari dahulu hingga sekarang. Israel tetap Israel. Sejuta kutukan anda laungkan. Sejuta kecaman anda maki tidak sedikit pun dihiraukan oleh Israel. Yang jelas, Israel tetap Israel. Tidak ada secebis pun rasa kesal tumbuh dalam diri bangsa Israel. 

Sejak dahulu hingga sekarang Israel mengganas, membunuh dan membunuh sesiapa sahaja manusia bukan Israel. Kita manusia bukan Israel hanya menunggu giliran dipancung leher oleh Israel. Kalau tidak Israel di tanah Arab, mungkin Israel di tanah sendiri. Sejak dahulu hingga sekarang manusia, dan termasuk Allah, mengecam Israel.  Namun Israel tetap Israel: membunuh dan terus membunuh manusia bukan Israel.

Marilah kita renungi diri kita dan bangsa kita. Adakah Israel yang kita benci itu memang benar kita benci. Atau, kita berasa benci pada perbuatan bangsa Israel, namun tanpa kita sedar, kita mengamalkan sikap, sifat dan lakuan bangsa Israel. 

Memang kita tidak membunuh manusia, namun tanpa kita sedar kita membunuh generasi kita. Kita jauhi generasi kita daripada jati diri bangsanya hingga generasi kita tidak tahu asal-usul dirinya, apatalagi mencintai bangsanya. Bangsa yang tidak dicintai oleh bangsanya adalah bangsa yang malang. Bangsa itu menunggu kehancuran. 

Menafikan martabat bahasa sendiri misalnya, tidak pernah dilakukan oleh mana-mana pemimpin Israel. Namun hakikatnya, penafian terhadap bahasa sendiri dilakukan oleh pemimpim Melayu yang 'sangat berkemanusiaan itu.' Segala identiti bangsa dibiarkan dibawa massa tanpa melekat pada jiwa generasi. Kita lebih suka nyanyian lagu-lagu rock daripada dondang sayang atau irama Melayu. Perhatilah, usaha gigih menanam sikap, sifat dan lakuan yahudi Israel di tv-tv kita.

Malah pihak keselamatan yang mengaku 'negara Islam' dituduh oleh rakyatnya sendiri sebagai mosad, iaitu sejenis polis Israel yang sangat kejam itu. Betapa aman sekalipun di bukit anda berlindung, kalau imej ini melekat kejap dalam diri anda (kita), apalah gunanya anda membenci Israel, sedangkan Israel yang sebenar berada dalam diri anda, dalam sistem pentadbiran anda. Jauhi daripada sikap, sifat dan lakuan pemerintah Mesir yang melindungi dan menyokong Israel. Kalau demikian, lebih baik anda makan tahi babi kerana perbuatan itu sama haram dengan menyokong / bersekongkol, bersikap, bersifat dan berkelakuan citra Israel itu sendiri.

Saban bulan kita dihidangkan dengan berita buang bayi. Manusia dianggap tidak bernilai, dan dibuang begitu sahaja di tempat-tempat kotor.  Setengahnya menjadi makanan semut, lalat, tikus dan anjing. 

Apa bezanya perbuatan kita membunuh bayi dengan perbuatan Israel membunuh manusia Palestin?

Israel sudah memang Israel. Tuhan sendiri 'selendar' dengan Israel. Nabi yang menjadi utusan Tuhan pun dibunuh oleh Israel, apatalagi manusia kemacar seperti kita. Apakah ada nilainya pada Israel?

Sudah Tuhan benci Israel. Sudah Tuhan laknat Israel. Sudah Tuhan beritahu bahawa Israel tidak akan menghormati bangsa lain. Darah dan nyawa bangsa lain selain darah dan nyawa bangsa Israel adalah halal bagi Israel mencabutnya dan memperlakukan sewenang-wenangnya. Anehnya, mengapakah kita masih berbaik dengan Israel? Ajak mereka bermain kriket dan memenjarakan sesiapa yang menentang kaki Israel daripada memijak bumi Malaysia. Malah, ada setengahnya berdagang dengan Israel.

Kita marahi PKM apabila PKM membunuh Henry Gurney, sedangkan Henry Gurney merupakan perancang di belakang kejatuhan Palestin ke tangan Israel dan hilangnya darah dan nyawa Palestin di tangan Israel sehingga kini.  Kita tidak pernah melihat hikmah di sebalik pembunuhan itu. Anehnya, kita memarahi pula mereka yang membunuhnya.

Pernahkah anda bertanya: Mengapakah Henry Gurney di hantar ke Tanah Melayu (Malaysia) selepas berjaya mengguling kerajaan Arab Palestin? Apakah yang akan terjadi kepada bangsa Melayu dan Tanah Melayu jika Henry Gurney tidak dibunuh dan dapat melaksanakan misinya?

Bukankah semua ini lagi kejam daripada perbuatan Israel. Israel tidak pernah menanam sikap membenci bangsa sendiri. Segala identiti bangsanya dipertahankan. Namun kita orang-orang Melayu, bukan sahaja gemar bergaduh sesama Melayu, malah menghapuskan generasi Melayu dengan pelbagai cara.

Justeru, nasihat saya, usah kutuk Isreal dan usah kecam Israel, tetapi bencilah bangsa Israel sebagaimana Tuhan Allah membencinya. Untuk membenci bangsa Israel itu, hapuslah segala sikap, sifat dan lakuan Israel dalam diri masing-masing. Jauhi segala mosad dalam diri kita. Apabila kita berjaya membuang Israel dalam diri kita, barulah kita dapat menundukkan sifat, sikap dan lakuan liar Israel di luar sana.

Yang penting, kembalilah kepada kekuatan dan cinta bangsa kita sendiri agar tidak menjadi mangsa Israel.

9 ulasan:

Sham al-Johori berkata...

Tuan tanah,
Hai, sekarang sudah tukar ke? pelik ni?
Sinis yang berbekas.

NASSURY IBRAHIM berkata...

mash spt dulu, cuma lebih bijaksana

edolah berkata...

kawe setiap jumaat keliwon, bertubi-tubi membunuh kapir dan zionis laknatullah...jihad fisabilillah!

NASSURY IBRAHIM berkata...

Jangan lupa Melayu yahudi.

ular2 berkata...

semat2

gunapakar berkata...

Kurangkan ketegangan. Selamat berkunjung ke Gunapakar.blogspot.com

NASSURY IBRAHIM berkata...

insya Allah

abuyon berkata...

Sebelum engkau kutuk Yahudi
cuba tanya berapa ramai
yang masih makan
KFC!

Oleh itu, jangan lupa nafsu dan
syaitan dalam diri!

NASSURY IBRAHIM berkata...

Ya, KFC sudah menjadi menu wajib dirasai oleh generasi sekarang