Selasa, 9 Ogos 2011

Seminar Mini Pengajian Melayu Siri 2

Bertempat di Dewan Gerko pada 8 Ogos 2011 di IPG Kampus Kota Bharu telah berlangsung dengan jaya Seminar Mini Pengajian Melayu Siri 2 (SMPM2). SMPM2 merupakan siri aktiviti Kelab Bahasa Melayu (KEBAYU) yang saya tubuh pada tahun 2010. 
Nurul Nadia Mazuki
Antara pensyarah yang hadir










Antara pelajar yang hadir
Siti Norzahrah Othman











Sebagaimana SMPM 1, SMPM2 juga membariskan ahli panel dari kalangan pelajar IPGKKB. Mereka ialah Siti Norzahrah binti Othman dengan kertas kerja bertajuk "Wacana Gramatikal dalam Cerpen Paku Payung Limau Mandarin Karya Azizi Haji Abdullah." 

Rakannya, Nurul Nadia binti Mazuki membentangkan kertas kerja berjudul "Wacana Hubungan Semantik dalam Cerpen Paku Payung Limau Mandarin Karya Azizi Haji Abdullah. 

Manakala kawannya, Nik Azri bin Nik Mohamed Arriff, sekadar menyalurkan kertas kerja bertajuk "Tautan dan Penanda Wacana dalam Cerpen Keputusan Karya Nassury Ibrahim."

En Roslan
Antara Pelajar yang hadir










SMPM merupakan siri aktiviti yang saya rancang khusus bagi mendedahkan kepada para pelajar IPG tentang dunia intelektual di luar bidang pedagogi. Aktiviti ini merupakan latihan awal kepada mereka sebagai ahli panel, di samping menjinakan diri sebagai pengkaji dan pengkritik karya kesusasteraan. Semoga pada suatu hari nanti, mereka akan menjadi pengkritik karya kesusasteraan dan seterusnya bertindak sebagai pelonjak graf kesusasteraan tanah air.       

Tiada ulasan: