Sabtu, 19 Disember 2009

Surat Kepada YB Bung Mokhtar Radin

Tahniah kepada YB Bung Mokhtar kerana berkahwin lagi. Dengan siapa Bung berkahwin, itu tidak penting. Berkahwin itu tandanya Bung seorang lelaki. Dan, berkahwin lagi itu juga tandanya Bung masih seorang lelaki. Dan lagi, apabila Bung berkahwin, itu juga tandanya Bung seorang lelaki Islam. Tahniah, kerana Bung, nampaknya, tidak tergolong dalam kumpulan YB simpan perempuan.
Namun, apabila Bung cuba sembunyi perkahwinan, itu tandanya juga Bung bukan lelaki sejati. Walaupun tidak lelaki pin warna. Cara Bung menjawab pertanyaan wartawan (Laporan Berita Harian 18 Disember 2009) -- Ini bukan masa terbaik membuat komen. Saya perlu menjaga hati banyak pihak dan saya tidak mahu melukai sesiapa -- membuktikan bahawa memang Bung sudah berkahwin. Ibu Zizie, Kathy Fauziah, tidak sepatutnya menyembunyikan perkahwinan anaknya.
Apakah sebab Bung mahu sembunyi perkahwinan? Persepsi umum (dan saya juga) tentu mengatakan Bung takut bini.
Kita tahu ramai lelaki yang punya bini lebih lelaki daripada suaminya. Brutal. Dari Pakmat pemimpin di kampung sampai politikus pemimpin di kabinet: ada cerita lelaki takut bini.
Apakah Bung tergolong dalam isme baru kepimpinan politikus masa kini: Lelaki takut bini? Jangan Bung kerana rakyat akan menganggapnya sebagai 'dayus!'
Tentu Bung tidak mahu digelar dayus.
Tahniah kerana YB Bung berkahwin lagi, dan tidak menafikan bahawa Bung berkahwin lagi.

2 ulasan:

armouris berkata...

tahniah Bung Mokhtar ada isteri no 2!! info tentang seks suami isteri kat sini - Isteri Pura-pura Orgasma

NASSURY IBRAHIM berkata...

Sdr. Armouris,
Terima kasih atas maklumat diberikan. Sangat membahagiakan.