Ahad, 26 April 2009

Surat Penyair Mokhtar Taib (2008)


Saudara Nasuri Ibrahim,
Yang Mulia, Budiman
Saya mengucap setinggi-tinggi terima kasih kepada saudara di atas tulisan saudara mengenai diri saya dalam majalah Sastera (Jendela Timur - April 2003) terbitan Dewan Bahasa dan Pustaka Kelantan (cawangan Kelantan). Penghormatan yang saudara berikan dalam tulisan artikel mengenai penilaian penulisan saya dalam dunia sastera adalah hasil suatu yang penilaian yang jujur dan ikhlas bukan pilih kasih atau pilih bulu. Nampaknya saudara telah mengkaji latar belakang sejarah perjuangan hidup saya dalam penulisan sastera. Saya tabik hormat di atas kejujuran dan penilaian saudara yang ikhlas itu tanpa saya minta menulisnya, saudara bukan manusia hipokrit tetapi saudara adalah sarjana tulin dalam bidang pengkaji sastera. Saya doakan semoga Tuhan mencurahkan rahmat dan kemuliaan di atas ketulusan saudara sebagai seorang sarjana sastera, teruskanlah bakti saudara dengan ilmu yang rabbani, murni lagi suci! Tulisan saudara mengenai diri saya adalah benar dan tulus ikhlas bukan dibuat-buat.
Bersama ini saya hantarkan beberapa tulisan saya untuk saudara renung dan baca.
Sekian Dari Pejuang Sastera dan Pejuang Kebenaran.
Yang Ikhlas
tt
Mokhtar Taib
Projek Pertanian KETARA
Gerai, 22000 Jerteh,
Terengganu.
09-6971066.

Tiada ulasan: