Rabu, 10 Februari 2010

TERIMA KASIH, CHIN PENG

Sama ada Tuan yang bunuh sendiri atau Tuan yang rancang dan orang lain melaksanakannya, saya mahu mengucapkan: "Terima kasih Tuan Chin Peng."

Sama ada disedari atau tidak, diterima atau tidak, pada pandangan saya, Tuan telah menyelamatkan negara hamba, dan bangsa hamba, dan bangsa 1 Malaysia, daripada menjadi huru-hara, kacau-bilau, dan deritarana.

Hanya orang yang buta hati dan bruta, pada pandangan hamba, yang menanggisi kematian Henry Gurney. Setidak-tidaknya orang sebegini adalah sama fiil dan fikirnya, dan kemahuannya sebagaimana fiil dan fikir Henry Gurney terhadap negara dan rakyat Palestin.

Semuanya ini hamba kata berasaskan citra Henry Gurney. Kalaulah Henry Gurney hidup lama, entah apalah yang terjadi pada bangsa dan negara dan agama dan diri hamba. Tentulah akan senasib dengan bangsa dan negara dan agama dan diri orang bernama Palestin. oh, tidak!

Hamba cukup hairan akan sikap orang-orang yang memperingati dan menanggisi kematiannya, betapa DO pun engkau. Kata Mat Amin;

Henry Gurney adalah seorang Think Tank dan pakar strategi pecah-perintah, utusan Queen yang dihantar ke Palestin bagi menyelesaikan isu Palestin dan Israel pada tahun 1946. Beliaulah orang yang bertanggungjawab memecahkan Palestin dan mewujudkan Negara Israel. Dari buah fikirannyalah kita dapat manjamah hingga ke hari ini, Palestin hidup dalam ancaman Zionis serta lebih setengah abad dalam peperangan dan penindasan yang tidak berkesudahan.

Ooohh, tidaaakkkkkkkk!

TERIMA KASIH, CHIN PENG.

Tiada ulasan: