Sabtu, 19 Jun 2010

JPP Kelantan Memburukkan Imej UMNO Kelantan

Akhbar Siasah bertarikh 20 - 25 Jun 2010 di bawah artikel bertajuk, "PM Rasmi Kelantan Fiesta 2010 Kerajaan Negeri Boikot" halaman 2 mencatat, "Pegawai JPP (Jabatan Pembangunan Persekutuan - saya) mengatur kehadiran perdana menteri ke restoran itu hanya mahu membayar (makanan yang dipesan di ) meja yang diduduki perdana menteri sahaja tanpa menghiraukan pelanggan lain."

Pada saya, ini satu tindakan serius yang memburukan imej PM dan imej Umno Kelantan sekaligus. JPP sebagai duta BN di Kelantan sepatutnya bersikap bijak, bukannya ampu.

Tidak sepatutnya JPP bersikap deskriminasi, sama ada kepada pihak pembangkang mahupun pengiring PM dalam lawatan tersebut yang makan dan minum di restoran tersebut.Perbuatan itu menjadi bualan para pengiring dan boleh menjejaskan lagi sokongan rakyat terhadap BN yang sudah busuk sampai ke usus itu.

Kalau ada kuasa, saya akan pecat pengarah JPP dan pengawai berkenaan kerana tidak menyokong konsep "Rakyat didahulukan."

Bayangkan, duit royalti minyak Kelantan yang PM mahu salur melalui JPP sebagai wang ihsan. Agak-agaknya, apabila wang itu berada dalam genggam JPP, kepada siapakah wang itu akan diberikan. Kalau pengiring PM termasuk polis yang makan di meja bersebelahan tidak dibayar, pada saya kemungkinan nasib sama akan terjadi pada wang ihsan. Kalau demikian, ahli-ahli Umno yang kedana diri jangan berharapkan belas kasihan daripada JPP.


Ah, lebih baik wang ihsan dijadikan wang royalti!

Tiada ulasan: